Seo Nedir, Neden Gereklidir, Nasıl Yapılır? | Site içi Seo, Site Dışı Seo

Seo Nedir, Neden Gereklidir, Nasıl Yapılır? | Site içi Seo, Site Dışı Seo


Seo Nedir?

Search Engine Optimization'un baş harflerinden oluşmuştur. Yani Türkçesi Arama Motoru Optimizasyonudur. Google gibi arama motorlarında üst sıralarda reklamsız bir şekilde çıkmak için gerekli olan methodlara denir. Seo bir Site içi Seo Birde Site Dışı Seo olarak İkiye Ayrılır.

Site içi Seo (On Page Seo)

Site içi Seo Google tarafından önemsenen belli kural ve noktalar vardır. Bunların en çok üzerinde durulduğu kısım H etiketleri, site içi bağlantılar, siteden dışarıya çıkan bağlantılar, Php veya web tabanlı sistemlerin kodlamaları

H Etiketleri

H Etiketi headings kelimesinin kısaltmasıdır. Kod yazarken h olarak yazılır. Bu etiketler herhangi bir sitedeki metini büyütmede kullanılır. Genellikle sayfa başlıklarında sık sık görürüz. Bunu yapmalarının asıl sebebi hem şık görünür, hemde Google tarafından daha çok sevildiği bilinir. Bu h tagları 1 - 6 rakamları aralığında yazılır. 7 ve üstü kullanılmaz. h1 tagı en büyük, h6 tagı en küçük puntoda yazılır. Google H1 tagını, H6 tagına göre çok daha fazla örnek verir.


Site İçi Bağlantılar

Site içi bağlantı sitenizde kendi sitenizin içinde yönlendirdiğiniz bağlantılardan bahsetmektedir.
Buna karşılık hem ziyaretcilerinize yol gösterecektir. Hem de Google sitenize ilk giriş yaptığında
1'den fazla sayfada dolaşma imkânı sağlamaktadır. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken bir konu var. Çok fazla site içi bağlantı vermeniz SEO puanını olumsuz olarak etkilicektir.


Yükleme Hızı

herkesin söylediği gibi, sayfa yükleme hızını önemli bir SEO sıralama işareti olarak kayda geçirmektedir. Sayfanız 4 veya daha az saniyeden açıldığına emin olun MunchWeb tarafından yapılan bir araştırmaya göre kullanıcıların %75'i yükleme hızı 4 saniyeden fazla olan siteleri tekrar ziyaret etmiyor. Eğer 4 saniyeyi geçen bir süreniz varsa. Kod ve Javascript sıkıştırmanız gerekmektedir. 1kb bile hızlandırsanız bu sizin için çok avantajlı olacaktır buna emin olun.

Kullanıcıları daha uzun süre sitenizde tutun

Google kullanıcılarına daha iyi bir hizmet sunmak için konuyu baştan sona detaylı okuyan ve işine yaricak içeriğe ihtiyacı var.
Sitede genelde 2 - 3 saniye duran kullanıcılar olursa bu sizin için çok kötü bir durum demektir. Google sizin güzel içerik paylaşmadığınızı düşünüp sizi son sıralara atabilir.
Bunun önüne geçmek için güzel temalar, Resimler ve site içi geçişler yani iç linkler olması gerekir.

Uzun İçerikler Paylaşın

SERPIQ.com tarafından yapılan bir sektör araştırması ile desteklendi. Araştırmaya göre uzun içerikler Google'da önemli derecede daha yüksek sıralamaya sahiptir. Rekabete dayalı anahtar kelimeleri hedeflerken en az 1500 kelimeyi ulaşmaya çalışın.

Sosyal Paylaşım Tuşları Kullanın

Arama motoru algoritmasının en büyük parçasıdır. BrightEdge tarafından yapılan bir araştırmaya göre popüler sosyal paylaşım tuşları %700'e kadar sosyal paylaşımları arttırabilir.

İlk 100 - 150 Kelimenin İçinde Anahtar kelime Yerleştirin
Anahtar kelimeniz, makalenin ilk 100 - 150 kelimesinin içinde görülmelidir. Anahtar kelimeleri başlangıca koyarsanız bu sizin anahtar kelime ile ilgili olduğunu düşündürür.

Site Dışı Seo (Off Page Seo)

Site Dışı Seo Var olan web sitenizin arama motorlarında bulunan pozisyonun iyileştirilmesi için siteniz dışından web sitenize verilen desteklerin tümü için yapılan işlemlerdir.
Sektörümüzde bulunan pek çok kişi, site dışı SEO işlemini siteye dışarıdan link verme işlemi ile bağdaştırırlar. Ancak bu işlemin sadece web sitenize dışarıdan gelen referans linklemerinden ibaret olmadığını belirtmek isteriz. Sizlere kurumsal SEO danışmanlığı hizmetini kaliteli ve uygun fiyatlı veren firmaları diğerlerinden ayırmanızda ki en temel unsurlardan birisi site dışı SEO hizmeti olduğunu söyleyebiliriz. Genel olarak şunu belirtmek isteriz ki, site dışı SEO işleminin web sitenizin sanal dünyada tanıtma ve reklamının yapılması yöntemlerine etki ettiğini söylemek yeterlidir. Bu durum web sitenizin arama motorlarındaki sıralamasıyla doğrudan bağlantılı bir durumdur.

Profil backlinkler

Profil linkler, üyeliğinizin bulunduğu web 2.0 standartlarındaki sitelerdeki kişisel alanınıza yaptığınız linklemelerdir. Yüksek PR değerlerindeki platformlar üzerinden alınan profil linkler, ana siteniz için oldukça faydalıdır.


Dizin Çalışmaları

Web sitesi dizin sitelerine kendi sitenizin submit edilmesi yani önerilmesi işlemleridir. Bazı büyük dizinler Google tarafından referans alınmakta ve site indekslerine büyük ölçüde etki etmektedir.(örneğin: Dmoz, Siteniekle)

Tanıtım Yazıları

Alanında kendilerini kanıtlamış sitelere gönderdiğiniz makale içeriğindeki anahtar kelimelerinize link verilmesi ve bu sitelerde referans olarak paylaşılmasıdır. Bu en etkili SEO yöntemlerindendir. Alakalı ve değerli sitelerden alınan tanıtım yazıları sitenize faydası oldukça fazladır.

Paravan blog çalışmaları

En Popüler Site Dışı Seo çalışmasıdır. Ücretli Ücretsiz blog sitelerinden ana sitenizle ilgili bir bloglar oluşturulur. Bu bloglar ile yazılan özgün içerikli makaleler'deki anahtar kelimeler ana siteye yönlendirilir. Yüksek PR servislerinden açılan (Blogger, Tumblr, blogcu) paravan bloglar arası link ağı yaparak tamamen organik bir referans çalışması yapılmış olup ana site beslenir.

Sosyal İmleme

Google, son güncellemeleriyle sosyal imleme sitelerinin önemini ciddi olarak vurgulamıştır. Web içeriklerinizi, makaleleriniz ve albümlerinizi sosyal imleme sitelerinde paylaşarak, hem hit olarak geri dönüşüm hem de organik  backlink kazanmış olursunuz. Sosyal imlemenin sitemize her yönden faydası vardır. Bunlardan en önemlisi sitenize koyduğunuz sosyal paylaşım butonları ile içerikleriniz o sosyal ağlarda yer alacaktır aynı zaman da yazılarınızın index hızı artacaktır.

Alıntı: Seohocası, seosozluk ve birkaç web sitesi.
ileri
This is the current newest page
Geri
This is the oldest page
Thanks for your comment